Συνέντευξη με τους Droid Sector Decay

DSD Band Photo 2014

Η παρακάτω συνέντευξη έγινε με ένα από τα πιο αξιόλογα projects της Ελληνικής underground ηλεκτρονικής σκηνής κατ’ εμέ, τους Droid Sector Decay. Ο frontman του project Αντώνης Σταυρόπουλος (aka Rythmdealer) μας απαντάει στις ερωτήσεις που του έχω θέσει. Να σημειώσω ότι αρχικά η συνέντευξη έγινε στα Αγγλικά για το ξένο webzine «Heaven Is Not Too Far», όμως κατόπιν άδειας μεταφράστηκε και στα Ελληνικά για το παρόν blog. Υπάρχουν επίσης και σχετικά links στο τέλος, τα οποία ο νέος ακροατής μπορεί να τσεκάρει ώστε να ακούσει υλικό τους. Γενικά είναι καλό να στηρίζουμε την Ελληνική σκηνή και τις μπάντες που έχουν όραμα, δημιουργικότητα και πάθος για αυτό που κάνουν. Εύχομαι καλή ανάγνωση, αλλά και ακρόαση!

Καλησπέρα Αντώνη! Πες μας δυο πράγματα για το προσωπικό σου project – πόσο καιρό είναι ενεργό; Πώς θα περιέγραφες τον γενικό ήχο σε ένα νέο ακροατή; Εκτός από σένα, ποια άλλα μέλη υπάρχουν και ποιες συνεργασίες έχουν γίνει σε όλα αυτά τα χρόνια;

Οι DSD (Droid Sector Decay) δημιουργήθηκαν τον Απρίλιο του 2009 ως ένα ατομικό project. Η πρώτη τους δουλειά ονομάζεται «Spread the VIRUS… Western DECAY» και ήταν μια ανεξάρτητη κυκλοφορία, επηρεασμένη από τη σκηνή του dark electro/industrial στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και συνδυασμένη με ένα πιο μοντέρνο στυλ industrial ήχων. Το Σεπτέμβρη του 2011, το δεύτερο album «There Is No Light Over Devil’s Land» κυκλοφόρησε. Ένα νέο μέλος, η Aubrey, ενσωματώθηκε στο project, κάνοντας το συγκρότημα διμελές. Στις 20/01/2013 το τρίτο album «A Reflection of Fear» είδε το φως της ημέρας. Το μπροστινό εξώφυλλο ήταν σχέδιο της Aleta Welling (σ.σ. από την μπάντα :wumpscut:). Τον Οκτώβριο του 2014, η Betty Koster (Phantasm Nocturnes) ενσωματώθηκε επίσης και έγινε το τρίτο μέλος των DSD. Κάποιες από τις συνεργασίες που έγιναν είναι με Maren Northway (COUNTESS M), BLUT REAKTOR, PHANTASM NOCTURNES, Aleta Welling, PROTECTOR 101, Jazzi Marzcat & Toxic Razor (BEATBOX MACHINERY/PARADOX OBSCUR).

Συνδυάζεις επιτυχώς πολλά είδη μουσικής, από το EBM μέχρι το metal και το dark ambient – και όχι μόνο – με έναν ενδιαφέροντα τρόπο. Ποιο είναι το μυστικό σου; Πιστεύεις είναι θέμα ταλέντου, πάθους για αυτό που κάνεις, το να έχεις πολλά διαφορετικά ακούσματα, ή ίσως κάτι άλλο;

Όλοι εμείς έχουμε υπάρξει μεγάλοι οπαδοί της metal για πολλά χρόνια. Επίσης μας αρέσουν πολύ τα soundtracks… οπότε προσπαθούμε να περιέχουμε όλες αυτές τις επιρροές στη μουσική μας και να τη συνδυάσουμε με το ebm/industrial. Η Betty επίσης έχει ένα project ονόματι Phantasm Nocturnes όπου εκεί ασχολείται με είδη όπως dark ambient και noise, οπότε η συνεισφορά της στους DSD συχνά περιέχει και ήχους από αυτά τα είδη. SD often include sounds from these genres.

Κάποια από τα στιχουργικά θέματα είναι πολύ ενδιαφέροντα, όπως ο τρόμος, η μορφή του διαβόλου και η σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης γενικότερα. Αυτά τα βλέπουμε επίσης σε κλασικά σχήματα της dark electro σκηνής, όπως οι Skinny Puppy. Πώς πήρες την απόφαση να επικεντρωθείς σε αυτά τα θέματα; Είναι περισσότερο θέμα προσωπικής έκφρασης ή τα διάλεξες έτσι ώστε να ταιριάζουν με το γενικότερο κλίμα της μουσικής;

Τα τραγούδια μας έχουν να κάνουν με θέματα sci-fi, cyberpunk, ιστορίες τρόμου, αλλά και αληθινές ιστορίες, σχετικά με αυτή την παράξενη και διεστραμμένη πραγματικότητα που ζούμε. Κάθε τραγούδι εκφράζει ένα συγκεκριμένο θέμα. Η Aubrey μπορεί να γράψει σχετικά με οτιδήποτε της ζητήσω αλλά και από δικές της προσωπικές εμπειρίες. Η Betty έχει ένα πολύ δυνατό ενδιαφέρον για σκοτεινά θέματα, και ένα πάθος για τις ταινίες τρόμου – αυτά τα θέματα είναι πάντοτε αυτό που την τραβάει στη μουσική που ακούει αλλά και δημιουργεί. Οπότε έχουμε μια μεγάλη ποικιλία σχετικά με τα στιχουργικά θέματα.

Θα μπορούσες να μας πεις μερικά πράγματα σχετικά με την τελευταία επίσημη κυκλοφορία; Είσαι ευχαριστημένος με αυτή, και πιστεύεις είναι αντιπροσωπευτική του ήχου σου γενικότερα;

Η τελευταία μας επίσημη κυκλοφορία ήταν το single «Ascension Into Heaven» το οποίο υπάρχει και στο album «The Strategies of Contradiction & Grotesque» το οποίο αναμένεται. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτό αλλά δεν μπορείς να πεις ότι είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικό από τον γενικό ήχο του νέου album, ο οποίος θα είναι ιδιαίτερα ποικιλόμορφος.

Έχεις κάποια συγκεκριμένη προτίμηση σε κάποια μάρκα synthesizer; Γενικότερα, χρησιμοποιείς hardware synths (σ.σ. κανονικά αρμόνια) περισσότερο ή προτιμάς να κάνεις την κυρίως δουλειά -όπως σύνθεση, μίξη κλπ.- χρησιμοποιώντας software synths (σ.σ. προσωμοιωμένα στον υπολογιστή), όπως και plugins;

Χρησιμοποιώ περισσότερο software synths και plugins – από τα synths μου αρέσουν πολύ τα KORG. Το single «Ascension Into Heaven» ηχογραφήθηκε με κανονικό εξοπλισμό στο studio της Werkstatt (σ.σ. δες παρακάτω για Werkstatt Recordings). Η Aubrey χρησιμοποιεί ένα Novation synth. Η Betty – όσον αφορά τους DSD – δουλεύει κυρίως με software synths και plugins. Τα σημαντικότερα software synths είναι το Omnisphere και διάφορα από την εταιρία Heavyocity όπως τα Damage και Evolve Mutations 1&2.

Το project έχει να κάνει με κάποιο συγκεκριμένη πολιτικό ή θρησκευτική ιδεολογία; Τι πιστεύεις προσωπικά για αυτές τις μπάντες που χρησιμοποιούν τη μουσική τους ώστε να εκφράσουν την ιδεολογία τους; Βλέπεις τη μουσική σαν ένα μέσο ώστε να εκφράσεις κάτι ή το βλέπεις σαν το κύριο συστατικό σε ένα συγκρότημα;

Οι DSD δεν είναι προσκολλημένοι σε κάποια πολιτική ή θρησκευτική ιδεολογία. Προσωπικά πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό για τη μουσική και την τέχνη να κάνει με την προσωπική έκφραση, οπότε νομίζουμε ότι το καλύτερο για τα συγκροτήματα είναι να εκφράσουν ό,τι είναι σημαντικό για αυτούς, μέσω της μουσικής τους.

Τι γνώμη έχεις για την Ελληνική dark electro σκηνή; Έχεις συνεργαστεί με τέτοια projects, ή υπάρχουν πλάνα να γίνει κάτι τέτοιο στο άμεσο μέλλον;

Η Ελληνική dark electro σκηνή έχει ορισμένα αξιόλογα συγκροτήματα και αξίζουν περισσότερη υποστήριξη από τους Έλληνες fans (σ.σ. συμφωνώ απόλυτα!). Δεν έχω συνεργαστεί ακόμα με κάποιο Ελληνικό project εκτός από μερικά τραγούδια τα οποία τα έκανα με διάφορους φίλους και γνωστούς.

Μπορείς να μας πεις μερικά πράγματα για τα υπόλοιπα projects που συμμετέχεις, όπως και με τη δισκογραφική εταιρία -Werkstatt Recordings- την οποία έχει ο αδερφός σου; Γενικότερα, ο ήχος εκεί είναι παρόμοιος με το δικό σου project, τους DSD;

Μερικά από τα side projects που έχω είναι: ANTROID AUBROID, EXIST TO BE DECEASED, COPHEAD STATE, BURIAL94, RITUAL MISANTHROPIA, MECHANISCHE TRUMMER. Κάθε project έχει ένα διαφορετικό ήχο και δεν είναι γενικά παρόμοιος με αυτόν στους DSD. Υπάρχει υλικό στο bandcamp και YouTube. Όσο για την Werkstatt Recordings, ιδρύθηκε την αυγή του 2009 και είναι μία ανεξάρτητη net-label η οποία επικεντρώνεται σε ηλεκτρονική synth μουσική. Τον τελευταίο Οκτώβριο αποφασίσαμε να αρχίσουμε την Underground Industrial Records σαν μια υποδιαίρεση της Werkstatt Recordings, η οποία θα επικεντρωθεί κυρίως σε EBM, industrial και noise μπάντες.

Σε ευχαριστώ ιδιαίτερα Αντώνη! Μπορείς να κλείσεις τη συνέντευξη με ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες.

Σε ευχαριστώ για τη συνέντευξη και για το ενδιαφέρον σου. Ένα μεγάλο ευχαριστώ επίσης στους ανθρώπους που μας στηρίζουν, όπως και σε αυτούς που μας έχουν βοηθήσει όλα αυτά τα χρόνια με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Advertisements

Tagged: ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: